روبالشتی

7 دلیل رایج جوش صورت و بدن + راهکار رفع سه سوته

دلیل جوش صورت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: ۰ میانگین: ۰]

جوش، اکنه و جای جوش، احتمالا درد مشترک همه ما هست. اما تا به حال به این فکر کردید که چرا باید یه صورت صاف آرزومون باشه؟؟ توی این مقاله کاملا خلاصه و تیتر وار دلیل جوش صورت رو که معمولا بهشون توجه نمیکنیم رو یکجا برای شما جمع کردیم. امیدواریم این مقاله به دردتون بخوره و دیگه غصه جوش نداشته باشید.?

فرمانده کل قوا؛ هورمون

کلی پول دوا و دکتر میدیم که جای جوش و جوشهامون بره، اما واقعا چند درصدمون یه آزمایش ساده هورمونی میده که بدونه دلیل جوشها هورمونیه یا نه؟ بله درصد خیلی کمی از ما این کار رو میکنه. درحالیکه خیلی ضروریه و تغییرات هورمونی میتونه خیلی بیشتر از جوش و جای جوش شما رو اذییت کنه و زندگیتون رو تحت تاثیر قرار بده. جدی بگیرید و انجام بدید

هزینه آزمایش هورمونی

معمولا این آزمایش کمی گرونه و بین ۵۰۰ هزار تومن تا ۱ میلیون هزینه داره، اما بهم بگین، چقدر هزینه دکتر کردین تا جوشهاتون خوب شه و بعد از مدتی دوباره برگشته؟؟

آلودگی‌ها و دلیل جوش صورت

هر موقع بحث کثیفی ها و آلودگی هاست، معمولا افراد میگن ” نه ما بهترین و برند ترین شوینده صورت داریم و هیچ آلودگی نمیمونه روی پوستمون و کلی به تمیزیمون اهمییت میدیم و اینا” اولا ممنونیم که همیشه تر و تمیز هستین ولی باور کنید این موضوع ها فقط قسمتی از ماجراست. شما پوستتون رو از آلودگی ها تمیز میکنین. اما وسیله هایی که با پوستتون در ارتباط هستند چی؟ اونا هم تمیز هستند؟اگر شک دارید، لیست پایین رو ببینید.

دلیل جوش صورت

براش و پد آرایشی

خیلی از ما سال به سال براش و پد آرایشیمون رو تمیز نمیکنیم. این مورد باعث میشه که با دست خودمون، صورت خودمون رو ناهموار کنیم. و یا اصلا بلد نیستیم چطوری اونارو تمیز کنیم.اشکال نداره، همین الان یادت میدیم:

  • اول براش و پد رو روی یک دستمال بکشید تا مواد اضافی اون خارج بشه
  • مرحله دوم اینکه توی یک ظرف بزرگ با آب ولرم بزارید همه براش‌ها و پد‌ها خیس بشه
  • حالا کمی مایع شوینده ظروف اضافه کنید
  • بعد از نیم ساعت براش کف دار رو روی سینک بشید تا اضافی موارد خارج بشه و بعد آب بکشید و تمام

نکته مهم: بهتره براش‌ها رو موقع خشک کردن عمودی از یه جایی آویزون کنید. به حالتیکه سر براش رو به زمین باشه تا دفرمه نشه

نکته مهم: از آب داغ استفاده نکنید. این آب باعث از بین رفتن بافت براش و پد میشه

نکته آخر: مایع ظرفشویی برای مبارزه با چربی طراحی شده. به همین دلیل بهترین گزینه برای شستن براش و پد هست.

حوله صورت یا دستمال کاغذی

شما جزء کدوم گروه هستید،کساییکه با حوله صورت خشک میکنند یا اوناییکه با دستمال کاغذی این کار رو میکنند؟?

بهتره بدونید که استفاده از دستمال کاغذی بیشتر توصیه میشه. حوله میتونه مبع آلودگی ها باشه و یا با ساییش پوست شما رو حساس کنه.

لحاف و ملحفه بالشت و تشک

تا به حال فکر کردین که شاید دلیل حوش هاتون زیر سرتون باشه اما شما بهش بیتفاوت باشید؟? بله اکثریت جوشهای صورت ما به دلیل آلودگی لحاف و ملحفه تشک و بالشت ماست و یا اینکه جنس خوبی ندارند.

حتما از ملحفه بالشت مرغوب استفاده کنید. تا در طول شب در اثر برخود پوستتون با ملحفه بالشت دچار اگزما و خارش و حساسیت نشید و هم دیگه جوش نزنید.

شما میتونید زیباترین و مرغوبترین روبالشتی ها و ملحفه ها رو از فروشگاه و تولیدی سرویسخواب و آشپزخانه شیک ریس با کمترین قیمت خرید کنید و همزمان با جوشهای صورتتون خداحافظی کنید. برای خرید روبالشتی ارزان کلیک کنید.

تو انتخاب روبالشتیت وسواس به خرج بده

هنگام انتخاب روبالشتیتون باید به جنس پارچه دقت کنید. همیشه دقت کنید که جنسی رو که انتخاب می کنید از پارچه های اعلا باشه. درصد نخی بودنش بیشتر باشه و شست و شو راحت باشه.

دو روز در یک میون رو بالشتیتون رو بشورید ! این کار تاثیر زیادی در بهداشت مو و پوستتون خواهد داشت.

اینجوری روبالشتی ها  زود خراب میشه؟ نه نگران نباشید. اولا روبالشتیتون اگه از جنس اعلا باشه دفرمه نمیشه،دوما می تونید از محلفه ی بالشت استفاده کنید که هم جنسش خوب باشه،خوشگل باشه و پوشیدن و درآوردنش هم راحت باشه تا عوض شستن خو بالشت ،ملحفه بالشت رو تمیز کنید. اینطوری هم کارتون آسونتره و هم صورتتون صافتر!!

کرم ضدآفتاب

شاید باورتون نشه ولی ضد آفتاب باعث کنترل پوست میشه و نمیزاره برای محافظت از خودش چربی بیشتری ترشح کنه.پس یکی از دلیل جوش صورت نزدن ضد آفتابه. اگر تا به حال نمیزدی، همین الان شروع کن!!

لوازم آرایشی نا مرغوب

بیایید یکبار برای همیشه با خودمون عهد ببندیم که یا از لوازم مرغوب استفاده کنیم، یا اصلا نکنیم. جنس نامرغوب میتونه اثرات بد دائمی روی پوستتون بگذاره

اصلاح مو

اصلاح مو هم میتونه دلیل جوش صورت باشه .وقتی برای اصلاح پوستتون از ژیلت و یا بند استفاده می کنین اکـثرا پوستتون شروع می کنه به جوش های کوچیک کوچیک زدن که معمولا عمر زیادی ندارن ولی بهتره از افترشیو های مناسب استفاده کنین تا پوستتون همیشه شاداب باشه.

نکته: بهترین روش مو زدایی لیزر موهای زائد هست. بدون جوش میتونید از بیشتر موهای زائدتون خلاص بشید.

دلیل جوش صورت

دعوت شدن به عروسی

هرموقع مشاهده کردید که اندازه قابلمه جوش زدید، خوشحال باشید، حتما عروسی و مهمونی در راهه!! مورد بعدی اینکه، اگه اندازه جوش بزرگ باشه، احتمالا عروس یا داماد خودتونید( خلاصه کلی مبارکا باشه)???

رژیم غذایی نامناسب

همانطور که قبلا اشاره کردم جوش صورت یک بافت چربیه پس اگه در مصرف غذا های چرب و چیل زیاده روی کنیم چربی بدنمون زیاد می شه که باعث جوش زدگی در بدن مخصوصا در صورت می شه پس با یک رژیم غذایی مناسب در سلامت پوستتون کوشا باشید.

کلام آخر

این مقاله با عشق برای شما نوشته شده? امیدواریم کلی براتون مفید بوده باشه و اگر موردی بود که تا به حال دقت نمیکردید، اونا رو بشناسید و رفع کنید. یادتون باشه چه با جوش و یا چه بدون اون، زیبایید پس دغدغه قرار ندید. اما برای رفع اونها دنبال راه حل باشید. فروشگاه شیک ریس تبریز ارائه دهنده انواع سرویس خواب و آشپزخانه مرغوب با ارزانترین قیمت و به قیمت تولیدی هست. حتما از فروشگاه شیک ریس تبریز دیدن کنید.

 

 

 

 

 

3 دیدگاه در “7 دلیل رایج جوش صورت و بدن + راهکار رفع سه سوته

  1. When I originally commented I seem to have clicked on the -Notify me when new comments are added- checkbox and now each time a comment is added I recieve 4 emails with the same comment. Is there a way you are able to remove me from that service? Kudos!

  2. علی مردان گفت:

    واقعا این موضوع جوابه. خیلی از ما به بهداشت بالش هامون توجه نداریم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *